Кожна людина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання освіти.
Дитина, яка вирізняється, – це завжди важко для батьків, і морально, і фізично, адже кожен день для них – складна боротьба за гідний рівень життя для дитини. Безкінечні заняття, тренування, переживання. Працівники Майорщинської спеціальної школи працюють для того, аби ці діти здобули знання, які допоможуть їм у дорослому житті. І це не лише звичні шкільні предмети, тут діти опановують різноманітні навички – творчі і побутові. У цій школі з учнями працюють кваліфіковані вчителі, соціальний педагог, практичний психолог та логопед.
Майорщинська спеціальна школа Полтавської обласної ради розташована у мальовничому куточку Гребінківщини, колись тут знаходився панський маєток. Як нагадування з тих часів – частина старої будівлі та велетні дуби і модрини. З часом територія школи розбудовувалася, оновлювалася. З’явився великий двоповерховий навчальний корпус та інші приміщення. Окрім того, що сам корпус сучасний, він ще й обладнаний усім необхідним для зручного і комфортного перебування та навчання учнів. У ньому є укриття, велика спортивна кімната, заняття з ритміки, лікувальної фізкультури та танцями проводить кваліфікований вчитель-хореограф в спеціально облаштованому просторому залі.До початку війни тут навчалося 80 вихованців.
Навчання змішане – і дистанційне, і очне. Зазвичай, учні перебувають у школі цілодобово. Адже тут створені усі умови для комфортного проживання та навчання. Але, поки що, такої можливості немає. Заклад готовий будь-якої миті прийняти вимушених переселенців. Влітку тут зупинялися кілька родин з дітьми, які вимушені були покидати свої домівки і тікати від війни. Зараз батьки дітей з особливими освітніми потребами, які хочуть, щоб їхні діти покращили свої знання, розвивалися, привозять дітей до школи самотужки.
— Навчання дітей з особливими освітніми потребами у нас відбувається практично у домашній атмосфері, – розповідає нам директор закладу Надія Миколаївна Ричка, – у школі створені усі умови, аби діти опановували шкільні науки, здобували навички соціально – побутового орієнтування. Простіше кажучи, могли приготувати собі їжу з доступних продуктів, вміли організовувати свій життєвий простір та побут. А також наші учні мають можливість всебічно розвиватися. Вони займаються спортом, танцями, розвивають свої творчі здібності. Беруть участь у різноманітних конкурсах та турнірах. Ми щиро радіємо їхнім успіхам!
Надія Миколаївна – не просто номінальний керівник закладу, вона душею і серцем вболіває і турбується про все, що відбувається у школі.Прийшла працювати сюди одразу після закінчення школи, влаштувалася піонервожатою та й зрозуміла, що хоче бути педагогом. Здавалося б, специфіка школи могла б насторожити, але дівчина не злякалася труднощів. А, навпаки, вирішила здобути спеціальну освіту, переймала досвід старших педагогів та наставників. 12 років працювала завучем у цій школі. А потім і очолила колектив. З того часу і почалася розбудова закладу.
— Територія школи досить велика, але спільними зусиллями ми тримаємо все в належному порядку, маємо земельну ділянку і самі її обробляємо, ці кошти витрачаємо на різноманітні шкільні потреби. Ось зараз нам треба відремонтувати дах над спальним корпусом. Для цього необхідні значні кошти, тож ми звернулися до обласного керівництва, і сподіваємося на позитивне вирішення з цього питання. Адже наш заклад приймає дітей із різних навколишніх громад.
Педагогічний колектив спецшколи допомагає дітям з особливими освітніми потребами максимально долати вади розвитку, які потребують корекції розумового та фізичного розвитку, здійснює індивідуальний та диференційований підхід до учнів з урахуванням їх психофізичного розвитку особистості, забезпечує якість знань учнів школи.
— Колектив нашої школи – це досвідчені педагоги, які багато сил, енергії та душевного тепла віддають дітям, – говорить Н.М.Ричка, — інакше тут працювати не можна. Особливо важливе навантаження лягає на плечі початкової ланки освіти нашого закладу. Адже саме від учителів початкових класів залежить, який фундамент до подальшого розвитку і вдосконалення закладається у дитини, яка навчається у нашому закладі освіти. Це – Мороз Ганна Дмитрівна, Деркунська Ольга Станіславівна, Бескішкіна Світлана Василівна, Швець Ніна Миколаївна.
Багато з учнями школи працюють практичний психолог закладу Юлія Юріївна Ляпка, логопед Наталія Іванівна Павловська. Для учнів початкових класів – це, в основному, заняття на розвиток уваги, мислення та корекційно-розвиткові заняття. Для учнів середніх класів – адаптація до навантажень середньої освіти, а вже для старшокласників – більшість занять відбувається на профорієнтаційну тематику.
У школі є 2 майстерні (столярна та швейна). Навчальні кабінети, класні кімнати, забезпечені необхідним навчальним приладдям, картами, таблицями, схемами, роздатковим дидактичним матеріалом.
Бібліотека школи нараховує більше двох тисяч книг, є необхідні підручники. У школі функціонує комп’ютерний клас, є три мультимедійні комплекси, телевізори, акустична система, магнітофони, DWD програвач та інші технічні засоби для організації освітнього процесу. Усе це допомагає проводити ефективно корекційну роботу, розвивати здібності, навчати вихованців школи.
В школі створені умови для соціальної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами, розвитку їх самостійності, формування в них життєво-важливих компетентностей для подальшого їх життя в соціумі.
Забезпечують цю роботу досвідчені педагоги, вчителі корекційної освіти, соціальний педагог, медична сестра. Після уроків працюють групи продовженого дня, гуртки за інтересами.Учні школи є постійними учасниками обласних конкурсів та спортивних змагань з міні – футболу, настільного тенісу та художньої самодіяльності. Випускники продовжують навчання в ПТУ, здобуваючи різні професії.
В закладі організовано 5-ти разове харчування з дотриманням всіх норм нового Санітарного регламенту. Працівники їдальні, зокрема, кухарі Олена Шмиголь, Світлана Похватова, їх помічниці Наталія Григоренко та Альона Сікач завжди смачно готують, випікають різноманітну випічку, щоб діти відчували турботу і домашній затишок. Медична сестра Ніна Могила складає меню згідно норм та побажань дітей.
А ще тут велику увагу приділяють позаурочному вихованню. Для цього в закладі діють 15 гуртків за інтересами. Найпопулярніші – вокальний, хореографічний, “Юного художника”, “Умілі руки”, “Вишиваночка”, бісероплетіння, інформатики, фізкультурний та інші.–Так, як наша школа розташована в сільській місцевості, серед навчальних предметів багато годин відведено урокам сільськогосподарської праці, на яких діти здобувають елементарні навички господарювання. – Продовжує розповідь Надія Миколаївна. — У школі є 22 га орної землі, на яких вирощуємо різні зернові культури. Вся земля обробляється власною технікою.
… Надія Миколаївна запрошує нас до класу, де вона проводить заняття із соціально – побутового орієнтування. І найперше, що вона нам показує – це вироби із бісеру, які власноруч створюють діти на гуртку з бісероплетіння. Потім показує знімки, де учні школи у танцювальних костюмах виступають на одному з творчих оглядів. А ось тут – розміщені кубки за спортивні перемоги. А ось – фото випускників 2019 року, і з усіх цих дітей, лише одна дівчинка не захотіла продовжити навчатися. А решта – вступили до професійних закладів освіти нашої області та здобули різні професії. Успіхам дітей тут дуже радіють, адже колектив школи, всі його ланки працюють з максимальною продуктивністю над створенням домашнього затишку, докладають багато зусиль, для того, щоб учні школи творчо розвивалися, обирали професії ,здійснювали свої мрії.