В актовому залі Гребінківської дистанції колії давно вже не було так гамірно і святково. Але цього року, на початку червня, випала важлива дата для колективу дистанції – 70 років тому офіційно була створена саме 18-а дистанція колії Південної залізниці з центром у Гребінці. Тому і вирішили провести урочисту зустріч, на яку запросили колишніх працівників – ветеранів підприємства, нині працюючих, аби згадати історію становлення та розвитку, пригадати яскраві моменти та важливі зміни для підприємства.
Привітали колектив з визначним ювілеєм і заступник директора виконавчого регіональної філії з інфраструктури регіональної філії “Південна залізниця” АТ “Укрзалізниця” О.Л.Заровний та перший заступник начальника служби колії регіональної філії “Південна залізниця” АТ “Укрзалізниця” А.М.Шаповал.
Представники керівництва “Південної залізниці” подякували колективу – ветеранам підприємства та нині працюючим за відповідальне ставлення до своїх обов’язків, сумлінну багаторічні працю та з нагоди ювілею вручили Почесні грамоти та нагороди. “Золотим знаком Південної залізниці” з нагоди 70 – річчя Гребінківської дистанції колії за багаторічну сумлінну працю нагороджені майстер другого відділку В.В.Шпурик та майстер шостого відділку В.А.Мальований. Відзнаку “Срібний знак Південної залізниці” отримали майстер з контролю третього відділку С.В.Грушовий та начальник дільниці діагностики колії В.В.Павловський.
Начальник Гребінківської дистанції колії С.М.Овчаренко розповів про те, як створилося підприємство, про те, хто очолював колектив у різні роки, як нелегкою працею розбудовувалася мережа залізничних доріг. Адже колія – є основою залізниці, і саме від її стану залежить безпека та безперебійність роботи залізниці загалом.
Привітав працівників Гребінківської дистанції колії і міський голова Віталій Колісніченко та вручив Почесні грамоти від імені Гребінківської міської ради.
Вітання з нагоди ювілею отримали працівники дистанції та ветерани підприємства від профспілкового комітету дистанції. Голова профкому дистанції В.В.Павловський вручив Почесні грамоти та Подяки від Дорпрофсожу та профспілкового комітету дистанції та побажав дистанційникам міцного здоров’я та мирного неба над Україною.
3 червня 1953 року була створена 18-а дистанція колії Південної залізниці з центром у Гребінці.
З 1956 року очолює колектив – Георгій Тихонович Линник. З 1960 року – Микола Сергійович Виставний. З 1963 року розпочинається потужна робота по електричній централізації стрілок. Колектив отримує нову техніку, йде зміцнення колій, замість паровозів ФД по них пішли Тч -3 .
З 1964 року по 1974 -й колектив дистанції очолює Олексій Григорович Щербина. За цей період багато зроблено по укладенню безстикової колії на залізобетонні шпали. Дистанція стає підприємством комуністичної праці. Таке ж звання отримує весь залізничний вузол Гребінка – першим на мережі залізниць. З 1967 року на дистанції зводяться власними силами гаражі, кладові, майстерні, контора, переїзні будки.
З 1974 року колектив дистанції очолює Владислав Антонович Денисенко. За його плечима – велика життєва школа: і колійника, і керівника. Таким він – неспокійним, вимогливим, з високою життєвою позицією, а разом з тим і з добром, справедливістю та з розумінням проблем простої людини прибув і в Гребінку. Під його керівництвом колектив включився в трудомістку роботу по будівництву шляхопроводів.
На початку вісімдесятих дистанційники приступили до реконструкції тракційних колій. У ці часи у 18-й дистанції колії склався дієвий, творчий колектив кваліфікованих спеціалістів. 23 роки очолював Гребінківських колійників В.А.Денисенко. І завжди, навіть, у ці непрості часи, він умів так організувати свій колектив, щоб довірене господарство утримати в безаварійному стані. Неодноразово виходили переможцями у всесоюзному змаганні по “Укрзалізниці” та Південній залізниці. В.А.Денисенку присвоєно звання “Заслужений працівник транспорту України”, а також нагороджено знаком “Почесному залізничнику”. Як депутат міської ради, він для Гребінки зробив багато. Бо жодна громадська будова в місті не обходилася без відчутної допомоги дистанції колії. До речі, з 1995 року 18 -а дистанція колії стала Гребінківською дистанцією колії.
У 1997 році начальником призначений А.М.Головченко. Анатолій Миколайович Головченко пройшов за 25 років праці в дистанції усіма сходинками кар’єрного зросту – від монтера колії до начальника підприємства. Стиль керівництва – робота на випередження, дотримання високої виконавської дисципліни, контроль та вимогливість. Досвід, грамотність і особиста відповідальність завжди ставали йому в пригоді.
Важливою віхою досягнень колективу під його керівництвом є роботи по електрифікації залізниці. 2001 рік став завершаючим по електрифікації Гребінківської дистанції колії, символічний ключ переданий сусідам – Полтавській дистанції колії. Без перепочинку почалися напружені роботи по підготовці до швидкісного руху поїздів. В стиснуті строки виконали великий обсяг колійних робіт. На День залізничника у 2002 році був запущений перший в Україні швидкісний потяг Київ – Харків.
За підсумками праці у 2004 та 2005 роках Гребінківська дистанція колії стала переможцем у галузевому змаганні серед споріднених колективів “Укрзалізниці” та Південної залізниці. І випадковим це не назвеш. З кожним роком, з кожним днем колектив дистанції наближався до високих результатів, покращував свої виробничі показники.
З серпня 2011 року начальником дистанції призначений О. В. Шкурко. Він має досвід колійника, майже 10 років до цього трудився там, де у колективі найважче, найгарячіше. А вона, ця напруга, ніколи не закінчується. Бо постійний контроль, ремонти, профілактика, інше, що диктує безпека руху щодень, щогодини, необхідно уміло поєднувати з новими вимогами часу – на сьогодні це все те, що потрібне для забезпечення швидкісного руху на залізниці.
Ось уже кілька років колектив Гребінківської дистанції колії очолює С.М.Овчаренко. Останнім часом, як і всі ми, підприємство переживає непрості часи. Але за будь-яких обставин, залізничники ніколи не втрачають робочого оптимізму, мужності і звитяги, не звикли вони пасувати перед труднощами. Тим більше, працівники дистанції колії добре усвідомлюють усю відповідальність. Зараз у колективі Гребінківської дистанції колії працює близько п’ятисот працівників. 27 чоловік пішли захищати Батьківщину від лютого ворога.
Адже за їхньою щоденною працею, сумлінним виконанням обов’язків стоїть найголовніше для залізничників – безпека руху на коліях. Як показало життя, а війна безумовно стала найтяжчим випробуванням для нинішнього покоління українців, залізничники, як і наші захисники, тримають свій фронт. Залізниця не зупинила ні на день рух потягів. А, навпаки, усі залізничники, від яких це залежало, доклали титанівських зусиль аби в перші дні повномасштабного вторгнення провести евакуацію прифронтових міст. І саме колійники, навіть, працівники Гребінківскьої дистанції колії були серед перших після військових, котрі прибували у деокуповані міста і відновлювали там колії та залізничне сполучення. Важко переоцінити вклад саме колійників у добробут і розбудову економіки держави, і сімдесятирічна історія Гребінківської дистанції колії – тому підтвердження.
Світлана ПЕДОРЯКА,
фото Анатолія КИСІЛЯ.
Використані матеріали з книги К. В. Інюточкіної “Гребінківщина. Поміж тисячоліть”.