У пасажирському вагонному депо Гребінка дбають не лише про високі виробничі показники

Основу вагоноремонтного виробництва складають спеціалізовані підприємства. До їх числа належить і виробничий підрозділ пасажирське вагонне депо Гребінка.

 

Начальник Пасажирського вагонного депо Гребінка Ю.А.Томченко разом зі своїми заступниками Е.В.Тарасенком та І.М.Симоненком та іншими фахівцями щодня вирішують багато виробничих питань задля того, щоб підприємство ефективно функціонувало та отримувало високі результати.

 

За той час, поки колектив пасасжирського вагонного депо очолює Ю.А.Томченко, виконано великий об’єм ремонтних робіт виробничих приміщень. В основному, ці роботи виконують працівники дільниці з обслуговування будівель: Д.Є. Козуненко, С.А.Сирота, О.П.Рябокінь та Н.І.Гаврилова на чолі із майстром О.А.Бабінською.

 

У працівників підсобного цеху, який очолює М. В. ЗАПАРА, – слюсаря М. Ф. МЕЛЬНИКА, дефектоскопістки Л. М. ПІВТОРАЦЬКОЇ, зварювальника Ю. В. ЗАГОРУЛЬКА за плечима багато років праці у пасажирському вагонному депо.

 

Добросовісно трудяться у пасажирському вагонному депо в.о.майстра деревообробного цеху С.В.Скляр, бригадир цеху В.С.Кобзар та столярі С.Б.Котляревський та Ю.М.Якименко.

 

Майстер механічного цеху Л.М.Шевченко, бригадир цеху О.А.Палєєв,
бригадир електроцеху В.П.Макота та електриктромонтер М.В.Кірєєв.

 

Токар С.М.Рябченко трудиться у колективі пасажирського вагонного депо Гребінка уже багато років. За цей час йому довелося відреставрувати тисячі деталей, майстерність з кожним днем лише зростає.

 

 

Як і більшість залізничних підприємств нашого міста, воно починало свою історію із невеличкого вагоноремонтного пункту. Але за ці майже дев’яносто років змінилося кардинально. І зараз це одне з найсучасніших і передових виробництв у своїй галузі, а для нашого міста – це велике, потужне, модернізоване підприємство, аналогів якому немає. З травня 2022 року колектив пасажирського вагонного депо Гребінка очолює Юрій Антонович Томченко. Свій трудовий шлях на залізниці розпочав у вересні 2007 року на посаді головного інженера Шевченківської вагонної дільниці державного підприємства Одеська залізниця. Згодом працював на керівних посадах регіональної філії “Одеська залізниця”, а пізніше був заступником начальника депо пасажирського вагонного депо Ковель. І ось уже майже два роки Юрій Антонович очолює колектив пасажирського вагонного депо Гребінка. Вміло організовує роботу колективу на виконання виробничих завдань з ремонту пасажирських вагонів, наполегливий у виконанні поставлених завдань. Юрій Антонович своїм власним прикладом високого професіоналізму і добросовісного ставлення до трудових обов’язків спонукає і колектив бути відповідальними і професійними на своїх робочих місцях.
– Для підвищення якості ремонту та надійності пасажирських вагонів важливе значення має рівень технології вагоноремонтного виробництва, тому на підприємствах впроваджуються прогресивні технологічні процеси відновлення деталей та складових одиниць пасажирських вагонів, підвищується рівень вимог для дотримання технологічної дисципліни, — розповідає нам начальник пасажирського вагонного депо Гребінка Ю.А.Томченко, – але зважаючи, що в депо працюють досвідчені керівники з багаторічним досвідом роботи на залізничному транспорті, з усіма викликами підприємство впорається. Такими керівниками, професіоналами своєї справи на підприємстві є головний технолог Новобранець Олена Іванівна та начальник виробничо-технічного відділу Парчевський Валентин Володимирович, начальник відділу кадрів Валентина Михайлівна Михайленко та інші. Та не менш важливими є умови праці на виробництві, забезпечення інструментами та матеріалами, трудова дисципліна та високий професіоналізм колективу. Усе це зараз є в нашому колективі. І ми не зупиняємося на досягнутому, а продовжуємо не лише покращувати планові показники роботи підприємства, а й покращувати соціально – побутові умови.
Виробнича діяльність пасажирського вагонне депо Гребінка зосереджена на виконання капітального та деповського ремонту пасажирських вагонів, а також проведення технічного огляду вагонам. У 2022 році, не зважаючи на те, що розпочалося повномасштабне вторгнення, колектив працював і займався своєю основною діяльністю. Так, у 2022 році, капітальним ремонтом в обсязі КР-1 відремонтовано 60 вагонів, деповським ремонтом – відремонтовано 53 одиниці, план було виконано на 100%.
Технологічний процес ремонту пасажирських вагонів у депо забезпечує високу якість робіт, мінімальні простої вагонів у ремонті, можливість підвищення продуктивності та покращення умов праці, зниження собівартості та трудомісткості ремонту вагонів.
Того року багато чого змінилося у нашому житті раз і назавжди. Але добре, що багато хто не розгубився, а продовжував працювати і рятувати людей, які постраждали у перші ж дні війни. І залізничники тоді опинилися на передовій в евакуаційному процесі. Ми добре пам’ятаємо, як потяги під обстрілами вивозили тисячі людей із Харківщини, Київщини, Чернігівщини, Запоріжжя, Херсонщини та інших регіонів, які потрапили під ворожі обстріли в перші дні війни. Цілодобово здійснювалися евакуації. Не вистачало пасажирських поїздів, то залізничники задіювали електропоїзди і вивозили людей із під обстрілів подалі в тилові області країни. І в той час колектив пасажирського вагонного депо Гребінка працював самовіддано і затято, без затримок і якісно виконував ремонт пасажирських вагонів, з яких потім формувалися евакуаційні поїзди. В перші місяці повномасштабного вторгнення на підприємство були доставлені 6 вагонів, які постраждали від ворожих обстрілів. Важка реальність, але вагонники швидко взялися до роботи. Повністю відновили кузови, зробили необхідний ремонт та заміну внутрішньо облаштування, візків та вікон вагонів, які теж були розбиті і постраждали від обстрілів. Роботи були виконані якісно і швидко, аби як найскоріше передати вагони в експлуатацію, щоб їх теж можна було використовувати для евакуації.
А далі продовжили виконувати планові роботи, модернізувати підприємство та покращувати умови для роботи колективу. Варто сказати, що модернізація підприємства не зупинялася ніколи. Тут завжди працювали талановиті майстри, раціоналізатори, які постійно вдосконалювали обладнання, самі розробляли деталі і напрацьовували нові технології. В свій час, коли мова йшла про виживання, підприємство повністю змінило напрямок роботи – з жовтня 2003 року вагонне депо стало пасажирським. Не все було так просто, але робота поступово налагоджувалася.
У 2022 році були введені ряд оновлень. Спеціалісти депо виготовили матрицю для штампування декоративної смуги вагонів. Таким чином з’явилася можливість заміни декоративної смуги на вагонах довжиною до 1 м, тим самим покращено якість ремонту кузовів вагонів.
Багато чого за останній час зроблено для покращення умов роботи колективу. Навіть те, що відбулася модернізація мийки колісних пар, дає змогу працівникам, які трудяться на цій ділянці, відчувати це покращення. Адже значно зручніше працювати, коли колісні пари миються гарячою водою.
Проведено модернізацію ремонтних та транспортних колій в приміщення дільниць для того, щоб була можливість встановлення й транспортування колісних пар шириною колії 1435мм. Тепер, у зв’язку з тим, що наша держава налагодила постійне залізничне сполучення з європейськими країнами, є необхідність ремонтувати колісні пари саме такого розміру.
Провели на підприємстві і модернізацію лінії зв’язку. Таким чином, вдалося збільшити швидкість передачі даних, що покращило загальну оперативну роботу всіх інформаційних систем.
— Будівлі та споруди підприємства потребували ремонту. Дахи протікали, система опалення функціонувала погано, через те у багатьох виробничих приміщеннях було холодно і сиро, – розповідає нам керівник Юрій Антонович Томченко, – Завдячуючи тому, що маємо велику підтримку усіх наших ініціатив по модернізації виробництва та покращенню умов праці з боку керівництва і особисто Олександра Семеновича Перцовського, в.о. директора філії “Пасажирська компанія” АТ “Укрзалізниця”, вдалося зробити великий об’єм робіт за досить короткий відрізок часу. В результаті чого забезпечено дотримання необхідних температурних показників у виробничих приміщеннях, відповідно до санітарних норм та технологічних процесів.
Після того, як оцінили масштаб робіт, вирішили розпочати з утеплення будівель та споруд. Виготовлено та встановлені нові двері в приміщенні деревообробної дільниці, в будівлі для прання спецодягу та актовій залі. До речі, у пасажирському вагонному депо – одному з небагатьох залізничних підприємств, не просто видають спецодяг для працівників, а тут ще є можливість його прати на спеціальному обладнанні. От як раз у цьому приміщенні теж зробили капітальний ремонт.
Раніше у деревообробній дільниці та відділенні з ремонту важільних передач було прохолодно в зимовий період. За короткий час встановлено водяне опалення.
Необхідність зробити ремонт будівлі центральної комори вагонного депо назрівала уже давно, та усе не було можливості виконати необхідні роботи. Але нинішній керівник, вирішив, що відкладати цю справу надалі не можна, і ремонт розпочався. До роботи взялися працівники дільниці з обслуговування будівель та споруд. Досвідчені будівельники, кожен за плечима має великий досвід роботи. Керує цим невеличким підрозділом молода жінка Оксана Анатоліївна Бабінська. Бригада забезпечена усіма необхідними матеріалами, працюють вміло і швидко. Зокрема, у приміщенні центральної комори проведено ремонт покрівлі та підлоги, замінені вікна та система опалення, всередині приміщень тепер тепло і затишно. Тож і людям тут працюється добре, і всі матеріали надійно зберігаються.
Проведено капітальний ремонт приміщення з облаштуванням кімнати, кухні, ванни та санвузла відповідно до програми “Залізне містечко”. Це, так звана, гостьова кімната.
Тепер у пасажирському вагонному депо є можливість тимчасового перебування, зі всіма зручностями, працівників АТ “Укрзалізниця”, які приїздять сюди у відрядження. Повним ходом тривають ремонтні роботи і у приміщенні колишньої котельні депо. Декілька кімнат, в яких можуть жити не місцеві працівники депо, уже повністю відремонтовані. В декількох кімнатах уже нічого не нагадує про те, як тут було раніше. Тепер усе сяє новизною, тут тепло, красиво і затишно. А у приміщенні, де планується облаштувати спортивний зал, теж тривають ремонтні роботи. Віриться, що уже незабаром, тут стоятимуть тренажери, тенісні столи і працівники у обідню перерву або по закінченню роботи зможуть тут з користю проводити час. Але головне, що для працівників пасажирського вагонного депо створені усі необхідні умови для роботи. Є матеріали, запасні частини, інструменти та налагоджені технології для того, щоб із старого зношеного вагона зробити повністю новий, красивий, зручний, надійний, такий, який прослужить пасажирському перевезенню ще довгі роки. Виробниче навантаження теж є, а значить буде відповідна оплата праці і впевненість у завтрашньому дні.
У теперішнього керівника підприємства дуже чітка і прогресивна позиція, щодо збереження і розвитку підприємства. Адже за нинішніх дуже складних економічних умов, дуже непросто працювати виробництвам, при цьому покращувати умови праці та будувати плани на майбутнє. І начальник депо Ю.А.Томченко , його заступники Е.В.Тарасенко та І.М.Симоненко, начальник виробничо-технічного відділу Парчевський В.В., головний технолог Новобранець О.І. впевнені, що лише з дотриманням суворої виробничої дисципліни, злагодженій роботі на спільний результат, забезпечуватимуть стабільність і впевненість.
Але, як то кажуть, не хлібом єдиним. При вході на територію підприємства працівників та відвідувачів зустрічає яскраве панно, виконане у національному стилі. А як же інакше?! Ми живемо в самому серці України, тим більше важливо про це заявляти усіма можливими способами. Щоб було одразу зрозуміло, що тут працюють патріоти України та свого рідного пасажирського вагонного депо Гребінка.